Konica Minolta Dynax 5D+18-70 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Konica Minolta Dynax 5D+18-70 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

DaMarc 12-03-2007

Na een ruim half jaar met een (tweedehands aangeschafte) KM 5D te hebben gewerkt (± 2500 foto's), ga ik absoluut terug naar mijn vorige merk Canon. De belangrijkste reden hiervoor is toch wel het cameragevoel. Bij mijn vorige D-SLR, een Canon Digital Rebel, had ik een beter gevoel. Alles lag lekkerder in de hand en voelde beter aan. Qua mogelijkheden ontloopt het elkaar allemaal niet zo, maar qua degelijkheid kan de KM 5D niet tippen aan de EOS DR.

De beeldkwaliteit van de foto's lopen naar mijn gevoel ook te ver uiteen van hetgeen ik gewoon was met de Canon. Het frapante is zelfs dat ik met de KM 5D vaker onscherpe foto's heb dan met de EOS DR. Ondanks dus de AntiShake. Dus misschien wel een mooi systeem, maar voor mij heeft het geen enkele meerwaarde.

Wat mij ook erg tegenvalt aan de KM 5D is de tijd die nodig is voor het scherpstellen. Dit kost zoveel tijd dat ik bij sportfotografie (o.a. circuit Zandvoort) bij lange na niet aan de 5 beelden per seconde kan komen. Zelfs niet in de sportautomaatstand. En dat met name is voor mij een groot nadeel.

Verder oogt de camera perfect en het grote lcd-scherm op de achterzijde is een absoluut +punt! Geen slechte camera, maar voor mij net iet voldoende. De nieuwe Canon gaat wss een EOS 20D of 30D worden.

A.Driessen 23-08-2006

Een zeer goede camera met veel mogelijkheden .
Foto's in het donker zijn zeer goed met de flitser en het ISO getal hoog in
gesteld ( 3200 ) .
Jammer dat Minolta gestopt is , maar de nieuwe Sony Alfa is bijna een kopy van
de Minolta.

René Paulus 07-08-2006

Gebruiksvriendelijke camera met heel veel mogelijkheden; neem de tijd om de
handleiding door te nemen en/of te experimenteren met bv belichting, kleuren.
Geen overbodige luxe is om een externe flitser (3600HS) aan te schaffen. Enige
minpunt is de wat minder degelijk aanvoelende navigatieknop. Jammer dat Minolta
gestopt is en door Sony is overgenomen. De A-100 van Sony is zowat een kopie
van de 5D !

Jeroen Kemper 24-03-2006

Prima camera. Jammer dat Minolta er mee op houdt. De lens is van de bekende
superieure minolta kwaliteit. De foto´s zijn ook prima. Kleinere minolta
modellen wilden nog wel eens wat ruis produceren. Dit probleem met deze camera
niet geconstateerd. AF is ook zeer snel voor de markt waar de camera voor
bedoeld is (prijs / kwaliteit verhouding is subliem)